Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Är gränsen nådd?

Av jaget-mamman-sjukskoterskan - 28 november 2013 19:16

Är gränsen nådd?


Nu har jag under en längre inte haft någon vidare hälsa. Dessutom har jag ådragit mig en förkylning som jag inte tycks bli av med. Jag har nu börjat misstänka att min dåliga hälsa nu beror på stress. Det värsta är att stressen finns i mitt hem. Ja, jag vet. Det är där om något ställe som det borde vara lugnt och stillsamt. Det är där som man ska kunna återhämta sig. Usch, jag blir nästan upprörd och ledsen bara jag tänker på det. Jag ska försöka återberätta så gott det går och försöka besvara min egen fråga.


Som person är jag ganska impuls och gillar fart och fläkt. Jag kan vara ganska glömsk och ibland ha svårt att avsluta saker som jag påbörjat. Men i mitt hem trivs jag när det är ordning och reda, helst katalogiserat ;)

Saken är den som jag nämnt i ovanstående rader så är jag lite glömsk och impulsiv så då kan ni kanske tänka er att det absolut inte är kliniskt rent hos mig. Men jag uppskattar när det ser och känns rent. När allt ligger på sin tänkta plats i huset. Tänk att få komma hem efter jobbet och sätta sig med en kopp kaffe och inte behöva känna att man måste klättra över saker för att komma in och börja städa.


Sedan en längre tid är det jag som har gjort försök till att städa utan något vidare resultat. Min sambo har hela tiden fullt upp med sitt företag, vilket jag kan förstå ibland. Men saken är den att när han inte har det så sitter han gärna framför tv:n med kaffe i handen i nästan 1,5 - 2 timmar om han har kontorsarbete hemma. Han är trögstartad. Sedan ska han alltid gå på toa efter det i ca 30 min minst. Hans jobbtelefon ringer ibland oavbrutet och även ibland mitt i maten eller väldigt sent på kvällarna. Han stänger aldrig av den utan svarar alltid. Det konstiga är att han kan klaga på att han har så mycket att göra men han kan alltid ta sig tid för att gå ut och jaga eller fiska (men det sistnämnda händer inte lika ofta). Han påstår att det är hans återhämtning.


Jag däremot åker oftast tidigast på morgonen och han fixar så att 15 åringen samt 9 åringen kommer till skolbussen. Jag hämtar nästan alltid 9 åringen på fritids och skjutsar oftast henne till dansen. När jag kommer hem ställer jag mig alltid och röjer upp i diskhon efter att 19 åringen samt 15 åringen använt upp allt porslin. Väskor ligger slängda på golven, någon har lagt brev på köksbordet blandat med gympaskor och någon tröja. Det kan ligga jaktkläder slängda på badrumgolvet. 9 åringen har lagt allt sitt pyssel överallt och det ligger sönderklippta pappersbitar överallt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jaget-mamman-sjukskoterskan - 27 augusti 2016 18:03

Jag åkte upp till mitt sommarhus, det som jag och min sambo övertog när mormor inte längre kunde klara av det längre. Min mormor avled året därpå så det var nog lägligt.    Under många år (ca 12 år) så har både jag, sambo och barnen sovit där til...


Jag tror på ett liv efter döden. Jag tror också att man kan träffa sina nära och kära i sina drömmar ibland. Jag har gjort det förut men nu var det länge sedan. Men inatt inträffade det igen!   En bil stannade till precis framför mig och framför ...

Av jaget-mamman-sjukskoterskan - 27 september 2013 22:44

Jag kom till världen på...(nu var det nära att jag började skriva på Kim Larsens sång) :) Nä men allvarligt, jag föddes en lördagsmorgon klockan 09.09 på Nacka BB på fria 70 talet. Jag var normal lång och tjock. Enligt min mor kunde inte min far närv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards